Eesti juhtiva kinnisvaraarendaja Endoveri uudse online-broneeringu süsteemi kaudu on ostetud juba 30 korterit, 60% oktoobri kõigist tehingutest tehti veebis, selgub ettevõtte müügistatistikast.
Eestis esimesena kinnisvara online-müüki alustanud Endoveri müügidirektori Marko Männimetsa sõnul on hiljuti lansseeritud müügilahendus ennast igati õigustanud ja inimeste huvi kiire ja mugava broneerimisvõimaluse vastu on suur. “ Tänaseks on veebi kaudu korteri soetanud juba 30 ostjat. Eelmisel kuul toimus ainuüksi üle 60% kõigist tehingutest online´is. See on kindel märk, et inimesed on uudse lahenduse omaks võtnud! Kortereid on interneti teel ostetud igas arenduses, kus veebimüük avatud on,” täpsustas ta. „Huvi tuntakse ja broneeringuid tehakse online´is ka nende objektidega, mille avalik müük ei ole isegi alanud ning projekti info on edastatud vaid eelregistreerunud huvilistele. Näiteks Kristiines asuv kõrghoone Torn alustas novembrit kahe online-tehinguga ühe päeva jooksul.”
Männimetsa hinnangul võib sama trendi kasvu näha ka edaspidi. “Online-lahendus on inimestele mugav ja turvaline võimalus tutvuda ja osta korter siis, kui nad ise soovivad, sõltumata ajast ja kohast. Piltlikult öeldes on see kinnisvara e-pood, kust huviline saab soetada meelepärase korteri koos kõigi lisadega, mida objekt pakub. Näiteks saab kohe juurde valida parkimiskohti, panipaiku, terrasse ja siseviimistluspakette. Täpselt nii, nagu kohtuks müügijuhiga kontoris. Samas saab aga ostu teha kasvõi kodus diivanil või reisil olles. Süsteem on liidestatud turvalise Maksekeskusega ning järgib kõiki juriidilisi ja turvalisuse nõudeid ostukokkuleppe sõlmimiseks.” Ta lisas, et Endover on alati olnud ajaga kaasas käiv ja soovib pakkuda uusi innovaatilisi lahendusi. “Kui inimesed teevad aina enam otsuseid internetis, siis peame kinnisvaraarendajana sellega arvestama. Näiteks on uudne veebilahendus hea võimalus ka kiirust ja mugavust hindavatele investoritele, kellel korraga mitme objekti vastu huvi on,” selgitas Männimets.
Maksekeskuse tegevjuht Art Lukas on nõus, et e-kaubandus on 2018. aastal jätkanud kiiret kasvu. “Tihti inimesed isegi ei teadvusta, kas nad tegid ostu e-poes või muus kanalis, internetist tellimine on muutunud lihtsalt nii igapäevaseks toiminguks. Seda tülikamad tunduvad need harvemad juhtumid, kus mõni asutus saadab näiteks PDF-vormis arve, mille andmeid peab vaevaliselt maksekorraldusele kopeerima. On loomulik, et järjest enam laieneb ettevõtete ja tegevusalade ring, kes pakuvad oma klientidele võimalust tellimust tehes klikkida vastava panga logole ja kinnitada makse kujul, kus andmed juba korrektselt eeltäidetud.”