Kuigi termin quiet luxury ehk „vaikne luksus” jõudis laiema publiku teadvusesse vaid mõned aastad tagasi, on selle juured palju varasemad. Tegemist on esteetikaga, mis tõusis moemaailmas vastukaaluna logomaniale ja kiirele trenditsüklile.
“1980ndatel ja 1990ndate alguses oli luksus tugevalt seotud logodega – Versace, Louis Vuitton, Gucci. See oli võimalikult nähtav rikkus,” selgitab moeekspert Aljona Eesmaa. Samal ajal tõusid esile ka sellised moemajad nagu Jil Sander, Giorgio Armani ja Hermès, kes pakkusid minimalistlikku, kvaliteetset ja diskreetset luksust. “Nende disain keskendus lõigetele, kangastele ja vormidele, mitte brändinimele. Seda võib lugeda quiet luxury eelkäijaks.”
Taas pälvis „vaikne luksus” ülemaailmset tähelepanu aga 2023. aastal linastunud telesarjaga “Succession”, kus tegelased kehastasid rikkust ilma silmatorkavate logodeta – kõik rõivad olid küll kallid, ent minimalistlikud ja kvaliteedile rõhuvad. “Sisuliselt tähendab “vaikne luksus” investeerimist kvaliteeti, ajatutesse vormidesse ja materjalidesse, mitte brändinimega demonstratiivselt edvistamist,” lisab Aljona. Sama mõtteviis on nüüd kolinud ka kodudesse.