Kantar Emor: Eesti tuntuim kinnisvarabränd on Endover

27. juuni 2018

Endover on Eesti kõige tuntum bränd kinnisvarasektoris, selgus Kantar Emori poolt läbi viidud kinnisvaraarendusega tegelevate ettevõtete brändituntuse uuringust, mis valmis juunikuus. Kinnisvarabrändide tuntuse uuringut Eestis varem tehtud ei ole.

 

Tuntuim arendajabränd on trende loov Endover, kes troonib nii spontaanse tuntuse kui ka aidatud tuntuse edetabeli absoluutses tipus, edestades spontaanse tuntuse poolest Merkot ja YIT-it, selgus Kantar Emori värskest kinnisvarabrändide tuntuse uuringust.

„Meie jaoks on see suur tunnustus, et Kantar Emori sõltumatu kinnisvarasektori uuringu järgi on Endover Eesti kõige tuntum kinnisvaraarendaja. Peame väga oluliseks tootearendust ning nüüdisaegsete, mujal maailmas levinud lisaväärtuste, moodsa disaini ja trendide toomist ka Eesti turule. On hea tõdeda, et nende väärtuste põhjal hindavad Endoveri ka koduostjad,” kommenteeris uuringu tulemusi Endoveri juhatuse liige Robert Laud.

Endover on nii elukondliku kinnisvara pakkumise mahult kui ka müügimahtudelt Eesti suurim kinnisvaraarendaja. „Endoveril on täna arenduses kokku 2800 korterit ja äripinda Põhja-Tallinnas, Kristiines, Haaberstis ja Tallinna kesklinnas, mis on hinnatuimad piirkonnad ka Emori läbi viidud uuringu põhjal,” rääkis Laud.

„Me ei ehita pelgalt kortereid, vaid eristume turul eeskätt selle poolest, et loome terviklikke lisaväärtustega elukeskkondi. Ka Kantar Emori uuringu tulemused kinnitavad, et ostjad väärtustavad lisaväärtusi, nagu näiteks mitmekesiste funktsioonidega roheline hooviala, laste mänguväljakud, puhkenurgad, avarad rõdud, möbleeritud fuajeed jms,” kommenteeris Laud.

Ta rõhutas, et Endoveri tugevuseks on professionaalne meeskond. „Juhime ja haldame ise kogu tervikahelat, alates planeerimisest ja tootearendusest kuni müügini, k.a ehitus. Endoveri tiimis töötab täna 90 tegijat ning meie väärtused on professionaalsus ja uuenduslikkus,” selgitas Laud.

„Kodukinnisvara turg on bränditurg, meie uuring on selle nüüd de facto kinnitanud. Brändituru kujundamisel on väga oluline olnud Endoveri kui eestvedaja roll ning see on andnud turule tugeva arengutõuke. Arendaja brändi kuvandi omaduste juures on koduostjatele lisaks usaldusväärsusele olulised trendilooja roll ning moodsa disaini pakkumine. See on kinnitus sellele, et Endoveri praktika on tarbijaid tugevalt mõjutanud,“ kommenteeris Karin Niinas Kantar Emori juhataja.

Endover on pikaajaliste kogemustega kinnisvaraarendaja, olles turul tänaseks juba üle 20 aasta. Teostatud ja teostamisel on kokku ca 50 hoone arendus. Hoonete rekonstrueerimise ja linnaruumi väärtuse lisamise eest on Endover saanud tunnustust ka Kultuuriväärtuste Ametilt. Endoveri projekt Volta Loftid on portaali city24.ee uuringu kohaselt kahel korral tunnustatud tiitliga Eesti lemmik-uusarendus.

Endoveri populaarseimad arendused on praegu kõrghoone Torn Kristiines, kõrgete lagedega Volta Loftid Kalamajas, avara hoovialaga Aurora Nova Haabersti rohelisimas osas, mitmekülgsete lisavõimalustega Vega Lasnamäel ja privaatne arendus R. Tobiase 3 Kadriorus.

Endoveri uusim turule tulnud projekt on linna magusaimas asukohas Kalamaja ja Tallinna südalinna piiril Jahu tn 5 asuv ajalooline industriaalne Klaussoni Kommivabrik, mis kogus juba esimesel avalikustamise nädalal 100 ostuhuvilist.

Lähiaastatel on Endoveril plaanis välja tulla täiendavate suurte mahtudega, mille hulgas ei ole pelgalt üksikhoonete arendused, vaid terved kvartalid. Nendest suurimad on Volta Kvartal Kalamaja mereäärseimas osas, Fabrik endise Balti Manufaktuuri alal ja kõrghoonete kvartal Rocca Towers Haabersti ja Rocca al Mare südames.

Kantar Emori kinnisvarabrändide uuringusse oli kaasatud 22 arendajabrändi. Uuring vaatles Suur-Tallinna uusarendustesse kodu osta soovijaid, neid oli valimis 233, ja seal juba kodu ostnuid, keda oli valimis 150. Veebiküsitlus toimus 2018. aasta maikuus.

 

Kantar Emor on rahvusvaheline, üle 27-aastase kogemusega turundusteabe ja uuringuteenuste pakkuja. Kantar Emori emafirmad Kantar ja Kantar TNS tegutsevad enam kui 80 riigis.